AYAH SAYANGS






20 december 2010 saye telah kehilangan orang yang
paling saye sayangss kat dalam
dunia neh , dye laa tempat saye bergantung harapn
yeahhh , saye sedih dan meraung atas kehilangan beliau
Muhd Alias b Muhd Ayob bapa saye
telah meninggalkan kami sekeluarga pada pukul
11.03 malam . Hmmm sedih bhai , rase nak nangis
taknak behenti , bayangkan bapak korang meninggal ? ape
perasaan korang ? sedih kan ? emak korang lagi ?
adik adik korang lagi , lagi lagi korang anak sulung macam aku neh
Hmm , nasib baik time ayah ak meninggal ak
da habis Exam
kalau takk , mase jawab tuh memang ak down gilee
lepas balik sekola ak terus tidoo
takde mood lngsong .
then ak mimpi ak kene langgar ngan lori . Dashat kan ?
satu petanda , Hmm . sampai ak terjaga sebab
ak dengar ade suare orang cina kat ruma aku
ak bangon terus turun bawah
Boss ayah ak datang rumah and cakap ayah ak Excident dekat JB .
time tuh hancur luluh hati aku
tapi maseh bole saba dan saba , bile ak tanye teruk
ke tak dorang cakap tak tau .
Haiyoo , ape laa . ak pon terus pegi tempat keje
mak ak and cakap kat dye , then boss ayah aku
bawak mak aku pegi rumah nenek aku kat Batu 13, nenek
ak smpai semput semput dengar pasal ayah aku
mane tak nyee anak dye kan ?
call pakcekk aku and dye bawak mak ngan nenek ak pegi
hospital tangkak Muar . ak tak ikot
sebab mak aku suruh jaga adik adik ak yang lain .
malam tuh sebab tension ak jazli lepak Rest 1
lepak ramai ramai , kecoh Rest 1 tuh
tepat pukul 11.03 minit mak ak hantar mesej yang berbunyi
Akak ayah da meninggal
ak terus tunjuk mesej tuh kat Amzaa sebab dye paling dekat ngan
aku , then baru jazli .
memang tergamam time tuh , buda buda lain semua terkejut
ak terus keluar tanpa hala tuju .
dengan hujan lebat nyee lagi , Hmm . tuhan jek tau time tuh .
ak suruh jazli hantar ak balik , tapi hujan kan ?
takkan nak naik moto . so Amza hantar ak naik kereta dye .
smpai rumah jek ak straight bagi tau adik ak ira .
Hmm , menangis dye . terus Offlinee tak jadi nak Onlinee
then ak turun bawah cakap kat Amzaa thanks sebab tolong aku .
pe2 hal aku text jazli and inform kat korang oke ?
pastuh Amzaa blah and dye cakap
saba eh chik , kau jaga adik adik kau tuh . jgn buat
bende bukan bukan . terharu ak dngar :'(
malam tuh aida semua tidoo ruma aku .
semua takleh tidoo , semua mngaji and baca yassin
mak ak suruh . mak cakap jenazah ayah smpai esok
Hmmm , teruskan menunggu .
dalam pukul 3 pagi kawan kawan ira semua dtg
bayangkan 3 pagi ? memang jiran syak wasangka la kan ?
pagi tuh , siap siap mandi .
memang talian Handfone busy la kan ? bnyak orang call .
thanks korang :')
pastuh text jazli suruh siap cepat cepat .
dalam kul 8 mcm tuh makcekk ak smpai sebab nak amek baju mak ak
and nak amek adik adik aku pegi
ruma nenek .
sape nak ikut dye kan ? adik ak taknak ak lagi ahh taknak
sorry ahh , takde mase nak ikut korang
pastuh makcekk tuh tepon makcek makcek ak yang lain mngadu
cakap kite orang taknak ikut dorang
memang baguss ahh kau . Shiall .
pastuh jiran ak bole bantai petik pasal malam
3 pagi tuh ? malam yang adik ak bawak kawan kawan dye .
memang makcekk ak sebar cite la kan ?
pegi mampusssss .
then dalam pukul 11 pagi jazli ngan membe membe dye smpai
taknak ramai pulak kan ?
satu kampong kau bawak jazli , sayang betul kau kat aku .
HAHA , gelak plak aku neh ?
tak smpai bape minit dorang smpai pakcekk ak smpai
nak bawak ak and adik ak balik ruma nenek ak
jenazah ayah ak hantar kat sane :(
Hmmm , terpkse ikut .
smpai rumah nenek jek kene maki ngan makcekk makcekk aku
adik ak ahh bnyak kene hentam
neh semua pasal jiran ak tuh . dalam keadaan mcm neh
pon korang nak mngumpat lagii ?
aduhh , STOP laa buat dosee . tak takut kee matii nnti ?
ak bengang ak terus keluar tnggu mmbe mmbe ak smpai
pastuh dorang smpai
ak lepak jap ngan dorang , takkan nak bia kan dorang .
betul tak ? kesian dorang kot .
then kene marah ngan pakcekk aku , lagi macam pukimakk .
Hmmm , pakcekk ak cakap nak pijak dorang
kesian dorang , ak suruh dorang blah sebelum ape ape jadi .
SORRY korang , ak tak patot ajak korang :(
Walaupun mak ak kasi korang dtg , tapi korang paham kan ?
pkcekk ngan makcekk ak memang macam bangsat sikit
Hmm , kene maki mcm mcm ahh .
mentang mentang mak ak takde , korang sedap sedap jek kan ?
then pukul bape ahh jenazah ayah ak smpai
smpai jek ak terus pelok mak ak smbil nangis nangis
mak ak cakap saba kak , jangan nangis .
nanti Roh ayah terseksa .
Ak tak bole , nak nangis jugak . ak cakap
mak ? ayah da takde . .
dye letak jenazah tuh then ak tngok
YA ALLAH ak tak sempat nak mintak maaf kat ayah aku .
banyak dosee aku kat dye .
menangis teresak esak ak smbil pelok adik aku
then buat kali terakhir akCIUM ayah aku .
lepas tuh dorang bawak pegi surau nak sembahyang jenazah .
then pegi kubur , time nak tanam tuh , lagi sekali
ak minitiskan air mata .
dlam hati ak cakap
ayah akak janji akak jaga adik elok elok yee .
akak janji akak jaga mak
ayah da takde semua beban akak yang tanggung sekarangkan ?
akak janji akak akan cuba jadi kuat
jadi kuat macam ayah :') akak taknak lemah .
akak sentiasa doakan ayah tenang kat sane k . nnti akak
tiap tiap hari baca yassin tuk ayah tau .
ayah tnggu akak kat sane tau .
Hmmm , sedih kan ? macam tuh ahh rase hilang ayah .
Done read ? Like yaa , thanks :)